Titulní obrázek

Modelu BMW X1 se daří

Mnichovské automobilce BMW se velmi daří. Roku 2009 se totiž začalo prodávat malé SUV X1. Před časem prošlo modernizací, a to jak technickou, tak i vzhledovou. Model je čtvrtým zástupcem značky, zvládne i lehčí terén. Lidem se však jeho design moc nezamlouvá.

Od odbroníků dostal vůz několik ocenení, navíc hned po svém vstupu na trh získal titul v kategorii crossoverů magazínu Off Road. Italský časopis Quattroruote mu udělil cenu „Nový vůz roku 2010“, německý Auto Zeitung jej honoroval nejprve Auto Trophy a o rok později i Design Trophy. Líbil se rovněž redaktorům a čtenářům Auto Bildu, patří mu jejich Design Award v kategorii vozů s pohonem obou náprav. V žebříčku Weltmeister 2010 vyhlašovaném stejným periodikem se ocitl také na špičce své kategorie díky kvalitě a popularitě.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Nová řada má benzinové i vznětové motory ve výkonovém rozmezí 85-180 kW (116-245 k). Úsporná verze X1 sDrive 20d EfficientDynamics se 120 kW (163 k) se může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,5 l nafty na 100 km. Některé agregáty nabízejí dvoustupňové přeplňování TwinPower Turbo a osmistupňový automat, X1 lze mít jak s pohonem jen přední nápravy (sDrive), tak i obou (xDrive).

Informační systém ConnectedDrive obsahuje například firemní asistenci a informace o dopravě v reálném čase. Majitelé mohou připojit také své iPhony a využít speciální firemní aplikace. Internetová rádia či přístup na sociální sítě přímo z auta jsou tak samozřejmostí. Zavazadelník disponuje sklopnou zadní lavicí v poměru 40:20:40 a lze jej tedy rozšířit ze základních 420 až na 1.350 l.