Titulní obrázek

Toyota a BMW rozjeli společnou spolupráci

Společnou architekturu a komponenty začnou vyvíjet Toyota a BMW. Momentálně jsou v médiích spekulace, že by nástupcem mohl být Toyota Supra. Pravděpodobně by se na vůz měla využít architektura BMW řady 6.

Japonská automobilka už spolupracovala na sporťáku se Subaru, z této spolupráce vznikly sesterské modely Toyota GT 86, Scion FR-S a Subaru BRZ. Sportovní auta z dílny BMW a Toyoty  budou mít vlastní design. To vzhled tria GT 86, FR-S a BRZ se liší jen v detailech. O chystaném automobilu mluvčí BMW dále prohlásila, že bude používat techniku šetrnou k životnímu prostředí. Hlasy z BMW pak spekulují o tom, že by díky této spolupráci mohla vzniknout nová generace Toyoty Supra. Ta by pravděpodobně mohla využít architekturu BMW řady 6.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Zatím poslední Supra se přestala vyrábět v roce 2002. Klíčovým faktorem je, aby si oba automobily zachovaly charakter svých výrobců, navzdory společně vyvinuté technice. Možností je i to, že by se jeden z chystaných sportovních vozů prodával se značkou Lexus. Lexus na letošním detroitském autosalonu představil koncept LF-LC, kupé s konfigurací 2+2. To naznačuje, že by Lexus do tohoto segmentu rád nahlédl. Již dříve se objevily zprávy, že pokud by se koncept LF-LC dočkal sériové podoby, prodával by se za zhruba stejnou cenu jako Porsche 911 Turbo.

Spolupráce s BMW by Lexusu mohla pomoci s vyladěním automobilu, například s jeho jízdními vlastnostmi. Navíc by automobil mohl použít stejnou techniku jako chystaný plug-in hybrid BMW i8. Ten bude poháněn 1,5litrovým tříválcem kombinovaným s elektromotorem. Koncept tohoto auta dosahuje kombinovaného výkonu 260 kW. Pokud by BMW i8 sdílel některé komponenty s dalším automobilem, byl by vývoj nové techniky pro mnichovskou automobilku méně nákladný, náklady na vývoj by se totiž rozdělily mezi více výrobců.