Titulní obrázek

Třídveřové BMW řady 1 se může pochlubit nejsilnějším motorem

Novou třídveřovou verzi nejmenšího modelu představila automobilka BMW. Vůz má navíc i nejsilnější motor. BMW M135i pohání přeplňovaný šestiválec schopný vypustit na zadní kola stádo 320 koní. 

Mnichovská automobilka představila třídveřovou variantu BMW řady 1. Oproti předchozí generaci je o 85 mm delší a 17 mm širší. O 30 mm narostl i rozvor, tudíž by mělo být kompaktní auto uvnitř prostornější. Kufr má 360 litrů objemu. Pod kapotou vozu se objevil zatím nejsilnější motor, který jsme v nové generaci BMW řady 1 mohli vidět. Připravilo ho oddělení M Performance, stejně tak upravilo zevnějšek v podobě výrazného nárazníku, velkých kol i upravené zadní části.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Šestiválec dokáže vyprodukovat 320 koní, které může posílat na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Maximum točivého momentu má v jeho případě hodnotu 450 Nm. Jde v podstatě o nástupce loni prodávaného BMW 1 M. Proto zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pokud se rozhodnete pro manuální převodovku, pak k tomu bude potřebovat o dvě desetiny déle. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Nabídka motorů by měla v podstatě kopírovat tu u pětidveřové verze. Setkáme se tak s verzemi 116i, 118i, 125i a naftovými 120d a 125d. Novinkou je přeplňovaná zážehová jedna-šestka se sníženým výkonem na 102 koní. Její hlavní výhodou má být nízká spotřeba. V kombinaci si řekne o 5,5 litru benzinu na 100 km.