Titulní obrázek

BMW 114i

Německý výrobce luxusních vozů nyní nabízí model BMW 114i. Pokud si však myslíte, že jde o označení objemu 1,4 litru, pletete se. Pod kapotou se totiž skrývá benzínová šestnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem. Jde tedy trošku o absurdní název i technickou koncepci.

Výkon tohoto motoru působí zvláštně – 75 kW totiž dnes běžně dosahují atmosférické motory menšího objemu. Označení 114i je tedy v tomto ohledu učiněno zadost. Přeplňování se ovšem stará o to, aby výkonové maximum leželo už ve čtyřech tisících otáček. Točivý moment 180 Nm (tzn. na úrovni atmosférických osmnáctistovek) je dosahováno už od 1100 min-1.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Nejslabší BMW v nabídce zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlost činí 195 km/h. kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 5,5 l/100 km, stejně jako u modelu 116i.Aby 114i dávala po boku silnějších šestnáctistovek 116i/100 kW a 118i/125 kW smysl, je výrazně levnější. Základní cena je stanovena na 552 tisíc korun, pětidveřová verze je pak o rovných 20 tisíc dražší. Za 116i, druhou nejlevnější variantu řady 1, připlatíte 60 tisíc korun. Sériová výbava je přitom u všech benzinových šestnáctistovek shodná.