Titulní obrázek

BMW Active Tourer Concept

Na blížícím se autosalonu v Paříži se představí žhavá novinka automobilky BMW. Bude jí BMW Active Tourer Concept. Model je určen pro cílovou skupinu zákazníků.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Mnichovští již vyzkoušeli všechny koncepce od motoru vpředu a pohonu zadních nebo všech kol přes motor vzadu a pohon zadních kol u sedanů, kupé a kabrioletů řady 700 nebo slavné Issety až po motor před zadní nápravou u kupé M1. BMW Active Tourer Concept představuje prozatím vizi kompaktního prémiového MPV připraveného konkurovat především novému Mercedesu třídy B. Tomu odpovídá tvar i rozměry karoserie dlouhé 4350 mm, široké 1834 mm a vysoké 1560 mm. Rozvor náprav má toto BMW dlouhý 2670 mm.

Pod karoserií jejíž design navazuje především ostrými liniemi předních partií na poslední generaci řady 3 se ukrývá plug-in hybridní pohonný systém. Ten tvoří 1,5litrový přeplňovaný zážehový tříválec umístěný vpředu a pohánějící přední kola, zatímco elektromotor roztáčí kola zadní. Energii potřebnou pro práci elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie. BMW uvádí, že celkový výkon hybridního pohonného ustrojí je 140 kW (190 k) a točivý moment 200 Nm. Koncept hybridního MPV má akcelerovat z 0 na 100 km/h za necelých osm sekund a jeho maximální rychlost se má pohybovat okolo 200 km/h. Pouze na elektřinu ujede Active Tourer Concept okolo 30 km. Průměrná spotřeba paliva je podle automobilky pouhých 2,5 litru benzinu na 100 km. Emise CO2 mají hodnotu 60 g/km.

Palubní deska navazuje na tvary, které znají majitelé nových sériových vozů z Mnichova. Na rozdíl od nich působí vnitřní prostor Active Tourer Conceptu přeci jen trochu futuristickým dojmem, který podtrhuje především použití head-up displeje, 10palcový displej infotainmentového systému na palubní desce a rozměrné obrazovky na zadní straně předních sedadel, což příliš tradiční výbava pro vůz této velikosti ani u prémiových značek. Druhou řadou sedadel BMW Active Tourer Concept jen potvrzuje, že je předobrazem budoucího sériového MPV. Zadní sedadla jsou totiž dělená v poměru 40:20:40 a lze je jednotlivě skládat nebo případně zcela vyjmout z vozu. Podle neoficiálních informací se má z BMW Active Tourer Concept v příštím roce stát sériový model řada 1 GT, jehož prodej se rozběhne nejpozději začátkem roku 2014.